Finanse
Największy problem to rzecz jasna koszty. Sporo samochodów tzw. klasyków jest bardzo drogich – ich ceny idą czasem w setki tysięcy dolarów.
O sprawach dotyczących rozmaitych tematyk dowiedzieć się można z sieci. Wówczas wystarczy przeczytać artykuł o przedstawianym zagadnieniu oraz przedstawić szczegóły.
To niestety cena dostępna tylko dla niewielu fanów motoryzacji. Jednak nie niszczy to zupełnie szansy posiadania klasyka. Najlepiej mierzyć siły na zamiary i zbadać dokładnie rynek. To że nie mamy pieniędzy na stare Porsche nie oznacza że nie stać nas na coś innego. Sporo producentów ma w swoim dorobku znakomite modele, które w swoich czasach mocno namieszały. Stare modele Saaba, Opla czy Audi również zaliczane są do grona klasyków, a masa z nich jest znacznie tańszych niż stare Ferrari.
A może replika?

Ciekawą możliwością dla chcących zakupić klasyczne auto jest zakup repliki. To nieustannie rozwijający się rynek, na którym można znaleźć sporo interesujących pojazdów. Opisany w poprzedniej części problem z wysokimi cenami pochodzi stąd, że większość kultowych modeli było produkowanych w małych seriach. Do dziś przetrwało niewiele ponad kilkaset, czy kilka tysięcy z nich. Dlatego ich ceny są kosmiczne. Z drugiej strony koszt budowy repliki jest dużo niższy, a daje sporo radości z podróżowania. Jest wiele replik, choć część z nich jak np. replika Porsche 356 speedster wykonana jest bardzo dokładnie, przy czym większość elementów mechanicznych zostało poprawionych by zwiększyć bezpieczeństwo i frajdę z podróżowania.
Co dla kogoś o mniejszym budżecie?

Poza replikami, jakie możliwości mają chętni na kupno klasycznego samochodu? Jest ich sporo, alewedług nas warte przemyślenia są:
– VW Golf – popularny na krajowych jezdniach, ale jest już siódma generacja Golfa. Ciężko natknąć się na np. Golfa MK I. Jeszcze jedną serią Golfów godną rozważenia są GTI. Szczególnie starsze wersje MK 1 GTI i MK II GTI są już zdecydowanie klasykami i dają dużo frajdy z jazdy,
– z pozostałych interesujących marek można zainteresować się samochodami jak Mercedes W190 typu Cossworth, lub też Fordem Sierra Cossworth. Są także fani polskiej motoryzacji, którzy kupują pierwsze modele Polonezów czy dużych Fiatów i remontują je do praktycznie nowego stanu.
Jak zawsze, wiele zależy od wyobraźni. Cała przyjemność z kupna klasyka to nie tylko nabycie jak najdroższego auta, ale pojazdu który nas uszczęśliwi.