Znaczenie przemysłu

Jak dbać o produkt w branży FMCG

Na starcie należy rozszyfrować skrót, który znajduje się w tytule artykułu. Artykuły FMCG to po angielsku fast-moving consumer goods. Cechują się tym, że są w nieustannym obrocie ze względu na ich przydatność. Do takich dóbr zalicza się jedzenie, papierosy i alkohol oraz środki do mycia. Popyt na te artykuły jest constans, więc wielka liczba dróg dystrybucji oraz wymiar sprzedaży jest ogromny. Jak już zdajemy sobie sprawę z tego, czym jest gałąź szybko rotujących produktów, przemyślmy to, z jakiego powodu chłodnictwo jest dla niej ważne.

Budynki chłodni to najważniejszy element w trakcie dystrybucji fast moving consumer goods. Oczywiście alkohole oraz papierosy nie wymagają trzymania w niskiej temperaturze, lecz w wypadku produktów gastronomicznych jest to niezbędne. Instalacje chłodnicze to nieodzowny komponent każdej hurtowni jedzenia, jak i też hipermarketów oraz placówek gastronomicznych. Lecz nie wyłącznie gromadzenie wymaga niskiej temperatury, ważna okazuje się ona także w momencie przewożenia. Niektóre produktu psują się tak prędko, że generalnie nieustannie muszą być przechowywane w dobrej atmosferze. W takiej sytuacji niezbędny jest zakup chłodni ruchomych.

Profesjonalne instalacje chłodnicze muszą respektować zbiór regulacji krajowych i UE. Przepisy chronią konsumenta przed zjedzeniem źle przechowywanej żywności, zatem prawa są dość surowe. Normy opisują warunki, w których można przechowywać konkretne typy produktów. Określają ciepłotę, wilgotność oraz natężenie dopływu powietrza w chłodni. Ujmując sprawę prosto: kurczaki wymagają innej wentylacji, niż na przykład warzywa. Zatem stawiając chłodnię dla swojej fabryki albo magazynu dokładnie należy sprawdzić aktualne wytyczne.

Budowa (oferowana stabilizacja gruntów) chłodni na własną rękę to wielkie wyzwanie, dlatego zdecydowanie warto użyć usług wyspecjalizowanych przedsiębiorstw konstrukcyjnych. Odszukać taką firmę aktualnie jest banalnie prosto – wystarczy użyć Google, by otrzymać kupę ciekawych ofert.