
Dlatego tak cenna jest logistyka. W każdej szanującej się, dużej firmie, jaka opiera własną działalność na kursowaniu pewnych rzeczy po globie: w firmie wysyłającej rzeczy za granicę, dystrybucjach czy firmach kurierskich istnieje sztab fachowców zajmujących się wyłącznie uporządkowaniem wędrujących tam i z powrotem ciężarówek i samolotów z towarem. Nie jest to ani proste, ani nieodpowiedzialne zadanie. Do obowiązków takich ludzi należy zoptymalizowanie transportu w taki sposób, by był możliwie niedrogi i możliwie skuteczny, co przecież przekłada się jednoznacznie na sukcesie finansowym firmy.
Spedycja (oferta) wykorzystuje liczne środki transportu. Duże spółki mają z reguły własne samochody, zwykle duże ciężarówki, jakich przeznaczeniem jest po prostu przetransportowanie towaru z miasta do miasta. Od czasu do czasu, kiedy przedsięwzięcie jest bardziej złożone, taki transport wędruje na towarową stację kolejową, gdzie opłacone wagony zostają zapakowane i jadą dalej torami, co bywa na dużą skalę znacznie mniej kosztownym sposobem przewożenia towaru niż po drogach krajowych – z tego typu metody korzysta zwłaszcza poczta.
Spedycja międzynarodowa (>tu<) to znacznie bardziej skomplikowana sprawa. Wymaga użycia dużo bardziej wydajnych i dalekosiężnych metod transportowych. Światowe kompanie wysyłkowe działają nie tylko na ziemi, ale także na wodzie i w powietrzu.http://lexperts.pl/specjalizacje/prawo-zamowien-publicznych/ (więcej w serwisie)Koordynacja wielu transportów wymaga sztabu dostępnych cały dzień pracowników, którzy, obarczeni odpowiedzialnością za każdą pomyłkę i latencję w doręczeniach, muszą możliwie szybko przekazywać wysyłki z sortowni do sortowni przy użyciu samochodów i samolotów, by w końcu przesyłka pojawiła się u adresata. Stanowi to na tyle złożone przedsięwzięcie, że niektóre uczelnie w kraju otwarły nawet stosowne kierunki studiów, kształcące specjalistów w tej materii.