Motoryzacja i samochody,  Transport,  Znaczenie przemysłu

Opony – co i jak?

Nadchodzą zimowe dni, więc trzeba przygotować pojazd na utrudnione warunki na polskich drogach. Opony zimowe to konieczna sprawa, zwłaszcza jeśli jeździsz w południowych rejonach ojczyzny, w których burze śnieżne zazwyczaj silnie przeszkadzają kierowcom. Spójrzmy prawdzie w oczy: w miesiącach zimowych każdego dnia na krajowych drogach pojawiają się kraksy. Niektóre z nich są odpowiedzialne za ofiary śmiertelne.

W mediach niejednokrotnie przestrzega się przed wycieczkami na letnim ogumieniu. Policja drogowa niejednokrotnie prosi o wzmożoną czujność. Mimo to, duży odsetek kraks przytrafia się ludziom, którzy poskąpili pieniędzy na porządne opony zimowe. Zimą bardzo łatwo o poślizg, dlatego warto kupić ogumienie, które będzie się mocno trzymało drogi. W przypadkach, gdy drogę zakrywa w dużej mierze lód, powinno się nakładać odpowiednie łańcuchy na opony, które wydostaną z ciężkiej sytuacji.

Rozmawiając o oponach należy napomknąć też o innych rodzajach samochodów. W Internecie znajdują się ciekawe oferty ogumienia dla urządzeń przydatnych w trakcie pracy na polu. Opony rolnicze (na ) oczywiście znacznie się różnią od typowych akcesoriów do samochodów osobowych.

Hurtopony.pl - opony

Źródło: Hurtopony.pl

Maszyny budowlane, takie jak na przykład betoniarka bądź dźwig http://www.dzwigmar.pl/, wymagają specjalistycznego ogumienia. W sieci internetowej funkcjonują sklepy, które oferują duże Opony przemysłowe dla wymagań wielu branż.

Samochody ciężarowe też potrzebują zakupu odpowiednio dopasowanego ogumienia. Opony ciężarowe są dobre do przewożenia bardzo ciężkich ładunków, co jest nieodzowne w wypadku tirów. Koło powinno wytrzymać wielki nacisk oraz silne tarcie w czasie hamowania ciężarówki.

Innym specjalistycznym typem ogumienia, jakie da się zamówić przez WWW, są opony terenowe (w ofercie sklepu Zakłada się je rzecz jasna w samochodach terenowych, które jeżdżą po nierównym terenie. Opona ma cechować się doskonałą przyczepnością, by pojazd terenowy nie zwalniał w sypkim piasku bądź nie zatapiał się w błocie.